Νεα

PLACE FOR BLOG

  • Αρχική
  • Νέα
  • Πώς να επιλέξετε τα σωστά χρώματα για το website σας
Πώς να επιλέξετε τα σωστά χρώματα για το website σας

Πως να επιλεξετε τα σωστα χρωματα για το website σας

H επιλογή των χρωμάτων ενός website δεν γίνεται τυχαία αλλά εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, με στόχο την αύξηση του conversion rate. Πολλοί είναι οι χρήστες που πραγματοποιούν αγορές από e–shops, επηρεασμένοι από τα χρώματα. Γι`αυτό το λόγο θέλουμε να σας δείξουμε πώς να επιλέξετε τα σωστά χρώματα για το website σας.

Τα χρώματα μπορούν να κάνουν τη διαφορά

Αξιοποιήστε τα! Οι σχεδιαστές των websites, μας επιβεβαιώνουν πως ο πιο ασφαλής τρόπος, για να αναδειχθεί το είδος και η ταυτότητα μιας επιχείρησης είναι μέσα από την κατάλληλη χρωματική παλέτα.

Το κόκκινο, το πορτοκαλί, το μαύρο και το μπλε royal χρησιμοποιούνται από εταιρείες που απευθύνονται σε πιο ευκατάστατους πελάτες, ενώ το ροζ, το γαλάζιο και το φούξια προσελκύουν πιο καθημερινό κοινό και χρησιμοποιούνται, κυρίως, από εταιρείες που σχετίζονται με τη μόδα.

Χρώματα και πολιτισμικές διαφορές

Η διαδικασία για να επιλέξετε τα σωστά χρώματα για το website σας ξεκινά από τον προσδιορισμό του target market. Ειδικότερα, όταν απευθύνεστε σε κοινό διαφορετικών εθνοτήτων, τα χρώματα διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή και από πολιτισμό σε πολιτισμό. Οπότε, θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας την εθνικότητας του target group σας π.χ. στο δυτικό κόσμο, το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα και τη γαλήνη ενώ στην Κίνα το λευκό είναι σύμβολο του θανάτου και του πένθους.

Κάντε τους χρήστες να νιώσουν οικειότητα

Για να αυξήσετε τον χρόνο που περνά ένας χρήστης στο website σας, θα πρέπει να τον κάνετε να νιώσει οικεία. Για να το πετύχετε, επιλέξτε χρώματα που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τα προϊόντα σας, π.χ. ένα e–shop που προωθεί μέλι, είναι έξυπνο να σχεδιαστεί με χρυσό και λευκό. Το χρυσό μπορεί να συσχετιστεί στο μυαλό του χρήστη με το μέλι και το λευκό δημιουργεί ένα μοντέρνο contrast με το χρυσό και δίνει ένα πολυτελές αποτέλεσμα.

Η ψυχολογία των χρωμάτων
Τα χρώματα μπορούν να μας δημιουργήσουν δυνατά συναισθήματα. Κάποια χρώματα μας εμπνέουν, ενώ άλλα φέρνουν στη μνήμη μας αρνητικές εμπειρίες. Η ψυχολογία των χρωμάτων είναι βασικό κεφάλαιο στο Marketing.

Κόκκινο

Το κόκκινο χρώμα έχει διάφορες σημασίες στον δυτικό κόσμο. Μπορεί να δηλώνει προειδοποίηση για να σταματήσει κάποιος, αλλά και συνδέεται με την αγάπη ακόμα και ... με τα Χριστούγεννα. Σε γενικές γραμμές, χρησιμοποιείται για να δείξει μία επείγουσα κατάσταση, για αυτό και προκαλεί ένταση στον χρήστη. Έχει χρησιμοποιηθεί από διάσημες εταιρείες τροφίμων, γιατί κάνει πιο έντονο το αίσθημα της πείνας. Σε κάθε περίπτωση, είναι ένα χρώμα που κάνει καλό conversion rate.

Κίτρινο

Το κίτρινο χρώμα τραβά την προσοχή του χρήστη. Δεν εντοπίζεται συχνά στη φύση για αυτό και προσελκύει το ανθρώπινο μάτι. Το κίτρινο δημιουργεί αισθήματα ευτυχίας και αισιοδοξίας. Χρησιμοποιείται πολύ συχνά σαν ερέθισμα δημιουργικότητας και κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται όμορφα με τον εαυτό ή την αγορά τους, Θα κάνει το αγοραστικό κοινό σας να νιώσει ανακούφιση μετά την πραγματοποίηση της αγοράς του.

Πράσινο

Το πράσινο μας θυμίζει τη φύση. Είναι η ιδανική επιλογή, εάν θέλετε να προωθήσετε δραστηριότητες που γίνονται κοντά στη φύση όπως κάμπινγκ ή ορειβασία. Παράλληλα, το πράσινο είναι το κατάλληλο χρώμα, για να σχεδιάσετε ιστοσελίδες που έχουν σχέση με το περιβάλλον. Σε όσους δεν ταιριάζει το κόκκινο ή το πορτοκαλί χρώμα για τα call-to-action buttons, το πράσινο είναι μία καλή εναλλακτική.

Μπλε

Είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα χρώματα που επιλέγονται για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας γιατί εμπνέει εμπιστοσύνη, εντιμότητα και ασφάλεια. Το ατού που έχει το μπλε είναι ότι μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε αρκετά χωρίς να κουράζετε οπτικά τον χρήστη. Επιλέγοντας διαφορετικές αποχρώσεις του, δημιουργείτε ένα ομαλό αποτέλεσμα.

Πορτοκαλί

Το πορτοκαλί μπορεί να μεταφέρει διάφορα μηνύματα. Κάποιοι το θεωρούν συνώνυμο της ζεστασιάς και της αισιοδοξίας. Άλλοι το μεταφράζουν ως πιθανό κίνδυνο και το θεωρούν επιθετικό. Το σίγουρο είναι ότι το πορτοκαλί είναι το τελευταίο trend του e–commerce, καθώς το συναντούμε στα περισσότερα call-to-action buttons. Δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι τα πορτοκαλί περιβάλλοντα μεγιστοποιούν το conversion rate ενός site.

Λευκό

Στον δυτικό κόσμο το λευκό συμβολίζει την καθαρότητα, την αγνότητα, τη διαφάνεια και την ειλικρίνεια. Ταιριάζει ιδανικά με το μπλε και το χρυσό, ενώ είναι το τέλειο χρώμα, για να το χρησιμοποιήσετε σαν φόντο στο site σας. Αποφύγετέ το όμως στα call-to-action buttons γιατί οι ειδικοί λένε πως δεν είναι κατάλληλο, για να αυξήσετε τη διάδραση με τους πελάτες σας.

Μαύρο

Το μαύρο χρώμα σε ένα website είναι σύμβολο δύναμης και κύρους, γι`αυτό χρησιμοποιείται συχνά σε προϊόντα υψηλής αξίας ή ειδικές εκδόσεις. Προσεγγίζει αποτελεσματικότερα το αντρικό κοινό, για αυτό και χρησιμοποιείται ευρέως σε προϊόντα τεχνολογίας ή fitness. Το μαύρο όμως δεν ταιριάζει σε όλους τους επιχειρησιακούς χώρους και σε όλα τα προϊόντα,, όπως π.χ. σε μία ιστοσελίδα που αφορά την υγεία ή την κοσμετολογία είναι αποτρεπτικό να χρησιμοποιήσετε μαύρο γιατί πρόκειται για χώρους που το κοινό θέλει να νιώσει ασφάλεια και καθαρότητα, κι αυτές τις ανάγκες προφανώς δεν τις καλύπτει το μαύρο.

Συμπέρασμα

Η επιλογή των σωστών χρωμάτων για το website σας δεν είναι τελικά τόσο δύσκολη απόφαση. Λαμβάνοντας υπόψη σας το προφίλ της εταιρείας σας και το target market στο οποίο στοχεύετε, μπορείτε να καταλήξετε εύκολα σε εκείνο το χρώμα που ταιριάζει τελικά στις ανάγκες της εταιρείας σας. Το σίγουρο είναι πως ένα χρώμα από μόνο του δεν θα σας σώσει. Η κατασκευή ενός website απαιτεί εκτενή ανάλυση, υψηλή τεχνογνωσία και προσεκτικό σχεδιασμό.

Last minute tips

Κρατήστε το background ήρεμο χωρίς να τραβά την προσοχή.
Σιγουρευτείτε για τους συμβολισμούς που θέλετε να περάσετε μέσα από τα χρώματα.
Λάβετε υπόψη σας τα ιδιαίτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά του κοινού.
Δημιουργήστε εμφανή call-to-action buttons.
Μείνετε πιστοί στο responsive design.

SHARE